Detail kurzu
Certifikovaný nákupca II. (Advanced)
ROMAN RESEARCH, s.r.o.
Popis kurzu
12.-13. marec 2025, 2.-3. apríl 2025 Château Belá, Belá (Nitriansky kraj)
Vstúpte do sveta, kde sa umenie nákupu stretáva s množstvom príležitostí a výziev. Pripravili sme pre vás kurz pre pokročilých, kde sa zameriate na premeny stratégií nákupu v prostredí zmien, na kritické miesta nákupného procesu, na zvyšovanie výkonnosti dodávateľov a faktory úspechu. Spoločne posunieme hranice nákupu a ukážeme, ako môže byť vaša práca nielen povinnosťou, ale aj zdrojom radosti a úspechu.
Obsah kurzu
PRIHLÁSTE SA EŠTE DNES ON-LINE NA WWW.ROMANRESEARCH.SK! PRIHLÁSIŤ SA NA TENTO KURZ SO VŠETKÝMI RIADNE VYPLNENÝMI ÚDAJMI VAŠEJ SPOLOČNOSTI JE POTREBNÉ PRIAMO NA NAŠOM WEBE WWW.ROMANRESEARCH.SK!
MODUL A – NÁKUPNÉ STRATEGIE
NÁKUPNÉ STRATÉGIE
optimálne nastavenie a zmeny nákupných stratégií - reakcia na aktuálne výzvy • efektivita, optimalizácia, úspora nákladov • manažment dodávateľov v praxi
STRATEGICKÝ A GLOBÁLNY NÁKUP
riadenie dodávateľských vzťahov v organizácií • optimalizácia nákupu a súvisiace znižovanie nákladov • efektívne nastavenie dodávateľského reťazca • znižovanie náhodného nákupu • dlhodobé riadenie dodávateľov v porovnaní s nástrojmi zaisťujúce rýchle dosiahnuteľné úspory • strategické využívanie synergií medzi spoločnosťou a dodávateľom • konsolidácia a prioritizácia dodávateľov • nastavenie a sledovanie výkonnostných ukazovateľov • úspory vyplývajúce z dlhodobo nižších cien • cenové analýzy, špecifikácie, termíny dodávok, zmluvy, platobné podmienky
OPERATÍVNY A REGIONÁLNY NÁKUP
• operatívny a regionálny nákup - zložky, nástroje, cesty k zefektívneniu činností • úloha operatívneho nákupu, jeho interný zákazníci a dodávatelia, vzájomná komunikácia • význam zodpovednosti operatívneho nákupu - "zázraky na počkanie" a "kúzla do troch dní" • metódy výberu dodávateľa a získanie optimálnych podmienok pre rôzne nákupné situácie • stratégie budovania výhodných vzťahov s dodávateľmi, pooling nákupu pri vyhľadávaní dodávateľov • ako presne a včas identifikovať potrebu vstupov • úspory v operatívnom nákupe, kde ich nachádzať a ako ovplyvňujú ostatné útvary • metriky operatívneho nákupu • zvýšenie efektivity a kontroly operatívneho nákupu pomocou targetov a KPIs
ALTERNATÍVNE NÁKUPNÉ STRATÉGIE
• optimalizácia dodávateľov, budovanie vzťahov • global sourcing • vendor development • green purchasing • stratégia spoločenskej zodpovednosti • centralizovaný nákup • decentralizovaný nákup • redukcia nákladov - cost reduction • risk manažment • TQM - pruchasing best practices
MODUL B – ZVYŠOVANIE VÝKONNOSTI DODÁVATEĽA A KRITICKÉ FAKTORY NÁKUPU
• zvyšovanie efektivity a kontroly nákupu pomocou merateľných cieľov a KPIs • nastavenie a kaskádovanie cieľov a KPIs v súlade s cieľmi spoločnosti • sledovanie výkonnosti nákupu pomocou KPIs tracking & routine management • nastavenie a optimalizácia nákupných procesov pre zvyšovanie výkonnosti a efektivity nákupu • kritéria produktivity a rastu konkurencieschopnosti pri krátení výdavkov výdavky zvyšujúce produktivitu a konkurerncieschopnosť vs bežné výdavky
KRITICKÉ MIESTA NÁKUPNÉHO PROCESU A FAKTORY ÚSPECHU
• ako optimálne nastaviť stratégiu nákupu v prostredí globálnej konkurencie a trvalých zmien • pohyby na okolitých trhoch • predikcia vývoja cien základných komodít a možnosti reakcie na kolísavosť • premeny nákupných stratégií - reakcia na globálne výzvy • cykličnosť ekonomického prostredia a vplyv na nákup • hlavné faktory vyvolávajúce potrebu zmeny nákupnej stratégie • výkyvy dopytu a ich vplyv na riadenie nákupu • najčastejšie kritické miesta nákupného procesu
VYUŽITIE UMELEJ INTELIGENCIE (AI) V NÁKUPE
pokročilé AI technológie • automatizácia a AI • využitie AI chat vo firme • zrýchlenie bežných úloh v nákupe, zlepšenie presnosti a optimalizácia nákladov • vyhľadávanie a porovnávanie dodávateľov • pokročilé techniky využitia AI • zlepšovanie nákupných stratégií a postupov vo firme • správa dokumentov, kontrola zmlúv, analýza ponúk, analýza dát, analýza rizík • praktické ukážky
Cieľová skupina
- manažéri nákupu a logistiky
- procurement
- pracovníci nákupu a predaja
- purchase managers
4 dňový kurz, školné 1025€/účastník, 975€/účastník/pri dvoch účastníkoch, 925€/účastník/pri troch a viacerych účastníkoch, školné zaplatené po 5.3.2025 vo výške 1325€, strava a občerstvenie 195€, ubytovanie 115 €/samostatne, 65 €/na dvojke, ceny bez DPH.