Detail kurzu

KURZ: "Vymáhanie pohľadávok - vyjednávanie a negociácia"

Inštitút psychológie a psychoterapie

Popis kurzu

Anotácia vzdelávacieho kurzu:  Vymáhanie pohľadávky je náročná úloha. Byť dlžníkom je dlhodobo záťažová situácia a preto k jej prežívaniu a riešeniu patria emócie. Na tomto workshope sa naučíte uzatvárať dohodu a pracovať pritom s plačom, strachom, panickou úzkosťou a hnevom dlžníka. Získané znalosti vám uľahčia komunikáciu, zefektívnia a urýchlia vymoženie pohľadávky a pomôžu udržať dobré mena veriteľa. Je dôležité začať vymáhať pohľadávku čo možno v najkratšej dobe po jej splatnosti, vtedy je najideálnejší čas aj najväčšia pravdepodobnosť na vymoženie pohľadávky, pretože neuhradené pohľadávky znamenajú problém a čím dlhší čas je pohľadávka neuhradená tým je problém väčší a teda menšia pravdepodobnosť vymožiteľnosti pohľadávky. Získajte zručnosti a vedomosri - ako správne postupovať a amanažovať oblasť nevymožených pohľadávok. Nezaplatenie faktúry, meškanie so splatnosťou, žiadosti dlžníkov o odklad a pod. - bývajú bohužiaľ pravidelnou súčasťou podnikania a zodpovednému podnikateľovi vedia poriadne znepríjemniť podnikateľský ale aj súkromný život. Na školení si vysvetlíme ako čo najjednoduchšie zabezpečiť pohľadávku, zabrániť omeškaniam so splatnosťou alebo prípadnou nevymožiteľnosťou dlhu a správny a efektívny postup ako sa čo najrýchlejšie domôcť zaplatenia pohľadávky/dlhu. Čím dlhší čas je pohľadávka neuhradená, tým je menší predpoklad jej vymoženia; vymáhanie pohľadávky preto neodkladajte. Naučíme Vás na tomto vzdelávacom školení zručnosti a vedomosti ako správne postupovať a „zmanažovať“ oblasť nevymožených pohľadávok.

Obsah kurzu

Štandardná forma - realizácie vzdelávacieho kurzu je prezenčná. V prípade záujmu bude kurz realizovaný online formou. Pracovné metódy používané v tréningových programoch na diaľku sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a praktické prenesenie do praxe. Na školení je možné prebrať (podľa požiadaviek účastníkov) - rôzne témy a okruhy, ako napríklad: Mimosúdne vymáhanie pohľadávok v praxi
predchádzanie vzniku rizikových pohľadávok
spôsoby zabezpečenia pohľadávok
spôsoby, možnosti mimosúdneho vymáhania pohľadávok
postup pri vymáhaní pohľadávok, techniky vymáhania pohľadávok
Potreba profesionálneho vymáhania pohľadávok
možnosti pri vymáhaní svojej pohľadávky
rôzne typy dlžníkov a ich zvládanie, ovplyvňovanie, voľba vhodnej stratégie a komunikačného štýlu
nácvik zručností a charakteristiky efektívneho vymáhania pohľadávok
Všeobecné zásady asertívnej komunikácie
efektívna komunikácia
základy asertivity – ako asertívne prejaviť svoju požiadavku, odmietnuť
asertívne techniky a ich využitie v komunikácii
Postupy pri vymáhaní pohľadávok
štruktúra rozhovoru pri vymáhaní pohľadávok
techniky kladenia otázok – ako mať rozhovor pod kontrolou
argumentácia a ovplyvňovanie partnera – kroky, gradácia postupu
správne formulácie pri prvom, druhom a ďalších rozhovoroch (telefonátoch)
písomná komunikácia pri vymáhaní pohľadávok – maily, SMS, listy – upomienky
Telefonické vymáhanie pohľadávok
zásady správneho telefonovania
význam hlasu pri telefonovaní – intonácia a zafarbenie hlasu, tempo reči
techniky nadviazania kontaktu, vedenia a uzatvárania rozhovoru
zvládanie náročných situácií pri (telefonickom) rozhovore s dlžníkom

Cieľová skupina

 CIEĽOVÁ SKUPINA:
  - Obchodníci
  - Reprezentanti spoločností
  - Personalisti
  - manažéri
  - Obchodní manažéri
  - Obchodní zástupcovia
Certifikát áno Poznámka k cene

školenie, priestory, materiál, certifikát

Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať