Detail kurzu

Argumentácia a kritické myslenie II.

PDCS

Popis kurzu

Dokázať vymyslieť najsilnejší možný argument, rozumne ho sformulovať, presvedčivo ho podať – to je všetko s dostatkom času, nadhľadom a odosobnením sa od témy pomerne predstaviteľná úloha. V konverzáciách sme ale často v inej situácii. Obsah rozhovoru sa nás týka, musíme krotiť emócie a premýšľať za chodu. Ak sa nám aj darí manažovať veci na našej strane diskusie, je tu niekto, s kým diskutujeme – kto nás možno nepočúva, prerušuje alebo stupňuje napätie. Ako argumentovať o veciach, ktoré sú prepojené s našou identitou a ich spochybňovanie nám ubližuje? Aké argumenty používať voči niekomu, kto o rozhovor nestojí alebo neuznáva základné pravidlá slušnej komunikácie? A kedy nemá argumentácia zmysel? 

Obsah kurzu

Kurz je určený komukoľvek, kto stojí o efektívnu komunikáciu – či už pri politických diskusiách večer s rodinou, na pracovisku pri riešení smerovania a budúcnosti firmy, v rozhovoroch s kamarátmi o témach ako očkovanie a ekológia, alebo v internetových diskusiách s neznámymi ľuďmi. V nadväzujúcom kurze sa posunieme z bezpečného prostredia (máme o téme dostatok informácií, vieme, čo chceme povedať, obe strany sú racionálni aktéri) do nekomfortnejších pozícií. Budeme pracovať so stresom, tlakom či nepríjemnými účastníkmi rozhovoru. Porozprávame sa o špecifikách toho, keď:

  • je téma príliš osobná;
  • protistranu nepoznáme alebo je anonymná;
  • partner v rozhovore je naopak príliš blízky a nechceme mu ublížiť;
  • medzi účastníkmi rozhovoru sú veľké rozdiely a bariéry (vek, postavenie, základné hodnoty);
  • a iné.

Druhý kurz argumentácie a kritického myslenia už nie je len o tom, ako vytvoriť zmysluplné a zrozumiteľné argumenty a reakcie, ale aj o tom, ako vytvárať podmienky, v ktorých je vyššia šanca na konštruktívnu komunikáciu. Budeme pracovať na tom, aby sme:

·         ...PREMÝŠĽALI VIAC OTVORENE (aj blízka a pre nás citlivá téma je iba téma & ak do diskusie vstupujeme s tým, že máme pravdu a ideme druhého človeka len presvedčiť, šanca uspieť je od začiatku zbytočne nízka)

·         ...BOLI TOLERANTNEJŠÍ (to, čo je pre nás len obyčajná téma na rozhovor, je možno pre niekoho identitárna záležitosť a útok na jeho kľúčové názory či hodnoty & málokto si máločo myslí bez dôvodu, len treba ten dôvod hľadať a byť ochotný pochopiť)

·         ...TRPEZLIVEJŠIE POČÚVALI (počúvanie je základom rozhovoru, no treba ho robiť „správne“ – nie s cieľom získať výhodu na ďalší útok alebo aby sme mohli medzičasom premýšľať o vlastných veciach)

·         ...INTERAGOVALI POKOJNEJŠIE (nechcieť vyhrať ale chcieť pochopiť, nechcieť len rozprávať ale chcieť aj vypočuť, nechcieť človeka zhodiť, ale chcieť budovať vzťah a porozumenie, nechcieť náročné témy vyriešiť rýchlo, ale byť ochotný venovať tomu čas a energiu)

·         ...A ARGUMENTOVALI STRATEGICKEJŠIE (akokoľvek racionálne je argument postavený a nech je jeho „objektívna“ sila a presvedčivosť ľubovoľne veľká, ak sa netýka toho, čo konkrétne trápi nášho partnera v rozhovore, je to len výstrel do tmy)

Cieľová skupina

Kurz je vhodný pre zamestnancov, manažérov či širšiu verejnosť. 
Certifikát Účastníci získajú certifikát o absolvovaní kurzu. Poznámka k cene

Cena zahŕňa materiály, občerstvenie.

Hodnotenie




Organizátor