Detail kurzu

BRATISLAVA alebo ONLINE - Praktické príklady podlimitných a nadlimitných zákaziek po NOVOM

OTIDEA s.r.o.

Popis kurzu

Cieľom školenia je poskytnúť účastníkom komplexný prehľad o zadávaní podlimitných a nadlimitných zákaziek obstarávania (podmienky účasti, opis predmetu zákazky, kritériá na vyhodnotenie ponúk, postupy vo verejnom obstarávaní) nielen v rovine teórie, ale aj na príkladoch dobrej praxe. Súčasťou školenia budú príklady nastavenia podmienok účasti, úspešné uplatnenie iných kritérií ako len najnižšia cena, návody na správne vedenie prípravných trhových konzultácií a mnoho ďalšieho, pričom tieto príklady budú vedieť účastníci školenia uplatniť pri verejných obstarávaniach vyhlásených v rámci ich organizácie.

Obsah kurzu

Vysvetlenie základných pojmov: zákazka, uchádzač, záujemca, skupina dodávateľov, subdodávateľ

•            Predstavenie subjektov, ktoré vyhlasujú zákazky: verejný obstarávateľ, obstarávateľ, osoba podľa § 8

•            Finančné limity (nadlimitné zákazky, podlimitné zákazky, zákazky malého rozsahu)

•            Ako zadávať zákazky, na ktoré sa nevzťahuje pôsobnosť zákona o verejnom obstarávaní?

•            Ako na určenie predpokladanej hodnoty zákazky (praktické príklady)

•            Ako viesť prípravné trhové konzultácie a čo je to predbežné zapojenie záujemcov a uchádzačov

•            Podmienky účasti osobného postavenia, finančného a ekonomického postavenia, technickej alebo odbornej spôsobilosti

•            Príklady podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti: referencie, kľúčoví experti (počet rokov praxe, účasť na projektoch, certifikáty)

•            Opis predmetu zákazky (príklady opisu predmetu zákazky vo vybraných súťažiach)

•            Kritériá na vyhodnotenie ponúk (predstavenie aj iných kritérií ako najnižšia cena: kvalita tímu expertov, kvalita plnenia predmetu zákazky, lehota výstavby, sociálne/zelené kritériá)

•            Nadlimitné zákazky a predstavenie základných postupov od verejnej súťaže, cez užšiu súťaž až po rokovacie konania a súťažný dialóg

•            Dynamický nákupný systém: zriadenie DNS, zadávanie čiastkových zákaziek, vrátane príkladov z praxe (navýšenie rozsahu DNS, predĺženie trvania DNS, určovať či neurčovať PHZ pri čiastkových zákazkách?)

•            Podlimitné zákazky po novom

-          Podlimitné zákazky s oslovením minimálne troch hospodárskych subjektov

-          Zjednodušený postup pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby (EKS), príklady opisných formulárov

-          Bežný postup pre podlimitné zákazky (so zverejnením výzvy vo vestníku)

-          Výzva na rokovanie

•            Všeobecné metodické usmernenie k podlimitným zákazkám č. 1/2025 alebo keď chýba odkaz na druhú časť zákona o VO

•            Nastavenie podmienok účasti pri podlimitných zákazkách, opis predmetu zákazky pri podlimitných zákazkách

•            Zmeny zmluvy (dodatky) a pravidlá na ich uzatváranie, vrátane posledných metodických usmernení ÚVO

•            Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní, príklady z praxe, rozhodnutia ÚVO

Cieľová skupina

Seminár určený pre: verejných obstarávateľov, záujemcov, uchádzačov o verejné zákazky, kontrolórov na riadiacich orgánov, ÚVO, NKÚ, audítorov na Ministerstve financií SR, žiadateľov o príspevok z fondov EÚ, konzultačné, poradenské spoločnosti, advokátske kancelárie, ktoré poskytujú služby v oblasti verejného obstarávania a ďalších.

Certifikát Potvrdenie o účasti Poznámka k cene

V cene je zahrnuté organizačné a technické zabezpečenie, náklady lektora, materiály pre účastníkov, občerstvenie behom celého dňa, teplé a studené nápoje, skvelá káva z kávovaru, v prípade online účasti online platforma

Hodnotenie




Organizátor