Detail kurzu

BRATISLAVA - Podlimitné a nadlimitné zákazky – príprava zákaziek od A do Z po NOVOM

OTIDEA s.r.o.

Popis kurzu

Cieľom školenia je poskytnúť účastníkom prehľad o základných inštitútoch verejného obstarávania (podmienky účasti, opis predmetu zákazky, kritériá na vyhodnotenie ponúk, postupy vo verejnom obstarávaní) nielen v rovine teórie, ale aj na príkladoch dobrej praxe v reálne vyhláseniach súťažiach. Súčasťou školenia budú príklady nastavenia podmienok účasti, úspešné uplatnenie iných kritérií ako len najnižšia cena, návody na správne vedenie prípravných trhových konzultácií a mnoho ďalšieho, pričom tieto príklady budú vedieť účastníci školenia uplatniť pri verejných obstarávaniach vyhlásených v rámci ich organizácie.

Obsah kurzu

  • Vysvetlenie základných pojmov: zákazka, uchádzač, záujemca, skupina dodávateľov, subdodávateľ
  •             Predstavenie subjektov, ktoré vyhlasujú zákazky: verejný obstarávateľ, obstarávateľ, osoba podľa § 8
  •             Finančné limity (nadlimitné zákazky, podlimitné zákazky)
  •             Ako určujem predpokladanú hodnotu zákazky (praktické príklady)
  •             Ako viesť prípravné trhové konzultácie
  •             Podmienky účasti osobného postavenia, finančného a ekonomického postavenia, technickej alebo odbornej spôsobilosti, vrátane zmien vyplývajúcich z novely (rozšírenie preukazovania podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. a) o osoby z rozhodovacími, kontrolnými, zastupiteľskými právomocami; možnosť „samoočistenia“ pri nedoplatkoch na daniach/zdravotnom/sociálnom poistení)
  •             Príklady podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti: referencie, kľúčoví experti (počet rokov praxe, účasť na projektoch, certifikáty)
  •             Opis predmetu zákazky (na čo si dať pozor)
  •             Kritériá na vyhodnotenie ponúk (predstavenie aj iných kritérií ako najnižšia cena: kvalita tímu expertov, kvalita plnenia predmetu zákazky, kritériá na vyhodnotenie ponúk pri službách leteckej prepravy, lehota dodania ako kritérium)
  •             Vysvetľovanie podmienok súťaže (zmeny vyplývajúce z novely), vyhodnotenie ponúk 
  •             Nadlimitné zákazky a predstavenie základných postupov od verejnej súťaže, cez užšiu súťaž až po rokovacie konania a súťažný dialóg
  •             Dynamický nákupný systém: zriadenie DNS, zadávanie čiastkových zákaziek, zmeny pri DNS vyplývajúce z novely
  •             Nové pravidlá a limity pre podlimitné zákazky podľa novely a ich aktuálne rozdelenie na bežný postup so zverejnením výzvy vo vestníku, zjednodušený postup pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby (elektronické trhovisko) a podlimitné zákazky s oslovením min. 3 hospodárskych subjektov
  •             Ako riešiť absenciu odkazov na druhú časť zákona v prípade podlimitných zákaziek? Ako je to so správou o zákazke, informáciou o výsledku a povinnostiam voči profilu?
  •             Špecifiká pre podlimitné zákazky, financované z fondov EÚ, podľa novej verzie Príručky (prísnejšie limity na zverejnenie podlimitných zákaziek vo vestníku)
  •             Nastavenie podmienok účasti pri podlimitných zákazkách (osobné postavenie, technická alebo odborná spôsobilosť), opis predmetu zákazky
  •             Zmeny zmluvy (dodatky) a pravidlá na ich uzatváranie
  •             Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní, príklady z praxe, rozhodnutia ÚVO

Cieľová skupina

Seminár určený pre: verejných obstarávateľov, záujemcov, uchádzačov o verejné zákazky, kontrolórov na riadiacich orgánov, ÚVO, NKÚ, audítorov na Ministerstve financií SR, žiadateľov o príspevok z fondov EÚ, konzultačné, poradenské spoločnosti, advokátske kancelárie, ktoré poskytujú služby v oblasti verejného obstarávania a ďalších.

Certifikát Potvrdenie o účasti Poznámka k cene

V cene je zahrnuté organizačné a technické zabezpečenie, náklady lektora, materiály pre účastníkov, občerstvenie behom celého dňa, teplé a studené nápoje, skvelá káva z kávovaru.

Hodnotenie




Organizátor