Detail kurzu

Popis kurzu

Cieľom školenia je najmä naučiť správne postupy a procesy pri zamestnávaní, aktualizovať pracovnoprávnu dokumentáciu, popísať a rozobrať najčastejšie problémy v personálnej oblasti a ich riešenia.

Obsah kurzu


Osnovu školenia sme rozdelili do 12 blokov v ktorých sa zameriame na to najpodstatnejšie od vzniku pracovného pomeru až po jeho koniec. Upozorníme na nesprávne náležitosti pracovných zmlúv, ktoré sa v praxi stále vyskytujú. Po nedávnej veľkej novele Zákonníka práce, môže zamestnávateľ splniť informačnú povinnosť o pracovných podmienkach aj elektronicky – vysvetlíme si ako. Ako môže zamestnávateľ narábať z pracovným časom? Aké sú limity jeho flexibility? Popíšeme si, kedy musí byť zaplatený nadčas a kedy nie, aké sú limity rozvrhnutia pracovného času, ako narábať s prekážkami v práci a pod.

 

Ak zamestnanec odmieta pracovať, ísť na prehliadku, dychovú skúšku a pod., aké má zamestnávateľ možnosti a ako má postupovať? Tieto a mnohé ďalšie témy podľa nižšie uvedenej osnovy budeme postupne prechádzať, pričom účastníci obdržia aj vzory t.j. zmluvnú dokumentáciu, ktorú môžu hneď aplikovať do praxe (nová pracovná zmluva, dohoda o zmene pracovných podmienok, upozornenie na porušovanie disciplíny, výpoveď atď.). Taktiež sa zameriame na situácie, keď u zamestnávateľa zaklope na dvere inšpekcia práce, alebo keď zamestnávateľ obdrží výzvu zo súdu, aby sa vyjadril k žalobe podanej zamestnancom. Tieto témy a skúsenosti Vám vysvetlí lektor – advokát JUDr. Jozef Lukajka, PhD., ktorý ich rieši posledných 15 rokov v praxi, z toho niekoľko rokov ako právnik inšpektorátu práce.

 

Osnova školenia:

  1. Kedy vzniká pracovný pomer (možnosti zmlúv a dohôd vs. „nelegálka“) 2. Pracovná zmluva v praxi – povinné a odporúčané náležitosti a tie, ktorým sa treba vyhnúť 3. Elektronizácia pracovného pomeru – čo môže a nemôže zamestnávateľ doručovať elektronicky 4. Kam až siaha flexibilita pracovného času (skúšobná doba, prekážky v práci, nadčasy a rozvrhnutie pracovného času, pomer na určitú dobu ...) 5. Čo robiť ak zamestnanec odmieta ... (pracovať, ísť na prehliadku, dychovú skúšku, ...) 6. Opakujúce sa nesprávne skončenia pracovných pomerov (príklady a správne postupy) 7. Odmeňovanie a benefity pre zamestnancov – kedy sú nárokovateľné a kedy nie 8. Správna aplikácia náhrady mzdy vo výške 100% , 80%, 60%, 50%, 0% 9. Ako vymôcť škodu spôsobnú zamestnancom – postup, forma, vzory 10. Ako na dohody po novom. Kedy je povinná náhrada odmeny a kedy nie, predvídateľnosť práce atď. 11. Vnútropodnikové smernice – povinné a odporúčané 12. Prvé nevyhnutné kroky pri kontrole inšpektorátu práce a pri podaní žaloby zo strany zamestnanca 13. Aktualizované vzory (nová pracovná zmluva, dohoda o zmene pracovných podmienok, upozornenie na porušovanie disciplíny, výpoveď ...)

 

Aktualizované vzory, ktoré poskytneme všetkým účastníkom:

 

Pracovná zmluva v zmysle novelizovaného Zákonníka práce

Dohoda o pracovnej činnosti v zmysle novelizovaného Zákonníka práce

Dohoda o hmotnej zodpovednosti

Dohoda o spôsobe náhrady škody

Dohoda o zrážkach zo mzdy

Dohoda o zmene pracovných podmienok

Upozornenie na porušenie pracovnej disciplíny

Okamžité skončenie zo strany zamestnávateľa

Rozhodnutie zamestnávateľa o organizačnej zmene

Výpoveď

Potvrdenie o prevzatí vecí na výkon pracovnej činnosti

Vzor vyjadrenia pri štátnych kontrolách (inšpektorát práce, Úrad na ochranu osobných údajov)

Smernica o cestovných náhradách

Smernica o trestnej zodpovednosti právnickej osoby

Vnútorný predpis o monitorovaní zamestnancov

Kurzarbeit - Dohoda medzi zamestnávateľom a zamestnancom/zástupcami zamestnancov

  

Kto je Váš lektor

 

JUDr. Jozef Lukajka, PhD. v minulosti pôsobil niekoľko rokov ako právnik inšpektorátu práce. V súčasnosti je vedúcim advokátom Advokátskej kancelárie LUKAJKA & PARTNERS s. r. o. Viac ako 15 rokov sa venuje právnemu zastupovaniu zamestnávateľov v súdnych sporoch, v správnych konaniach so štátnymi orgánmi so zameraním na pracovné právo, obchodné právo, trestné právo, ochranu osobných údajov, BOZP.


Prečo práve toto školenie? 

Sústreďujeme sa a cielime na praktickú stránku, oblasť zamestnávania, ktorá je najčastejšie kontrolovaná štátnymi orgánmi a sú predmetom častých súdnych sporov so zamestnancami. Účastníci obdržia aktualizované vzory vo WORD forme, ktoré môžu v praxi ihneď uplatňovať. Školenie je bez bežne dostupnej teórie a "vaty", aby sme maximálne využili Váš čas, ktorý nám na tento účel poskytnete.

 

Prečo koho je toto školenie? 

Pre toho, kto zamestnáva minimálne jedného zamestnanca resp. rozhoduje o pracovnoprávnych vzťahoch

Cieľová skupina

HR, personálny riaditelia, konatelia, podnikatelia, SZČO a každý kto zamestnáva minimálne jedného zamestnanca
Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať