Detail kurzu

Obchodné zručnosti

Artcomm, s.r.o.

Popis kurzu

Absolventi budú vedieť vhodne vystupovať a komunikovať s obchodnými partnermi a na verejnosti. Budú udržiavať na požadovanej úrovni partnerské vzťahy so spolupracujúcimi klientmi a budú úspešní v nadväzovaní spolupráce s novými zákazníkmi. Budú vedieť usmerňovať komunikáciu so zákazníkom spôsobom, ktorý prinesie vzájomné porozumenie, akceptovanie a zlepšenie spolupráce. Budú ovládať predajný proces. Dokážu vhodne reagovať na námietky zákazníkov a zvyšovať predaj vhodnou argumentáciou. Absolventi sa budú vedieť uplatniť v obchodných a odbytových oddeleniach výrobných a nevýrobných spoločností ako predajcovia, obchodníci a obchodný manažéri.

Obsah kurzu

Reč tela

  • Vysvetlenie významu „Reč tela“
  • Vysvetlenie čo môžu znamenať jednotlivé postoje, gestikulácia, gestá, pohyby, mimika, pohľad, dotyky, podanie rúk, postoj chodidiel a ostatné neverbálne prejavy

Verbálna a neverbálna komunikácia

  • Vysvetlenie významu „Verbálna a neverbálna komunikácia“
  • Verbálna komunikácia, rozdelenie – hovorová a písomná
  • Verbálna komunikácia – Hlas (tempo, intenzita, prestávky), argumenty
  • Neverbálna komunikácia – mimika, gestika, očný kontakt, haptika, proxemika, posturika, postoj tela
  • „Aktívne počúvanie“ – ako správne počúvať

Typológia osobnosti a techniky jednania

  • Typológia ľudí podľa Junga
  • Aký vplyv má chovanie ľudí a ich povahové črty na jednanie? Rozpoznanie povahy partnera a prispôsobenie jednania správnym smerom.
  • Praktické cvičenia na jednanie s ľuďmi rôznych pováh

Predajný proces

  • Členenie a fázy predajného procesu

Príprava na obchodné rokovanie

  • Stanovenie cieľa
  • Príprava materiálov, informačných prostriedkov a ich využívanie
  • Práca s informáciami o zákazníkovi

Obchodné rokovanie

  • Predstavenie, prvý dojem, využitie verbálnej a neverbálnej komunikácie
  • Zahájenie rozhovoru o čom hovoríme a o čom nie
  • Zisťovanie potrieb zákazníka
  • Otvorené a uzavreté otázky – využitie počas obchodného rokovania
  • Sumarizácia a parafrázovanie
  • Požiadanie o uzavretie obchodu
  • Praktické precvičovanie obchodného rokovania – následná analýza a rozbor

Kroky po obchodnom rokovaní

  • Prečo obchodné rokovanie nekončí návštevou klienta
  • Ako si klienta získam pre dlhodobú spoluprácu
  • Starostlivosť o klienta – práca s poznámkami a „kartou zákazníka

Práca s námietkami

  • Čo je to námietka? – vysvetlenie pojmu
  • Dôvody vzniku námietok
  • Členenie námietok
  • Metódy zvládania námietok

Predajná metóda

  • Metóda AIDA – zaujatie pozornosti, vzbudenie záujmu, vzbudenie túžby, predajná akcia
  • Praktické precvičovanie predajných metód – následná analýza a rozbor

Cieľová skupina

Pracovníci obchodných a odbytových oddelení vo výrobnej a nevýrobnej sfére

Poznámka k cene

Kurz sa organizuje pri účasti minimálne 5 záujemcov

Hodnotenie




Organizátor