Detail kurzu
Obchodné zručnosti
Artcomm, s.r.o.
Popis kurzu
Absolventi budú vedieť vhodne vystupovať a komunikovať s obchodnými partnermi a na verejnosti. Budú udržiavať na požadovanej úrovni partnerské vzťahy so spolupracujúcimi klientmi a budú úspešní v nadväzovaní spolupráce s novými zákazníkmi. Budú vedieť usmerňovať komunikáciu so zákazníkom spôsobom, ktorý prinesie vzájomné porozumenie, akceptovanie a zlepšenie spolupráce. Budú ovládať predajný proces. Dokážu vhodne reagovať na námietky zákazníkov a zvyšovať predaj vhodnou argumentáciou. Absolventi sa budú vedieť uplatniť v obchodných a odbytových oddeleniach výrobných a nevýrobných spoločností ako predajcovia, obchodníci a obchodný manažéri.
Obsah kurzu
Reč tela
- Vysvetlenie významu „Reč tela“
- Vysvetlenie čo môžu znamenať jednotlivé postoje, gestikulácia, gestá, pohyby, mimika, pohľad, dotyky, podanie rúk, postoj chodidiel a ostatné neverbálne prejavy
Verbálna a neverbálna komunikácia
- Vysvetlenie významu „Verbálna a neverbálna komunikácia“
- Verbálna komunikácia, rozdelenie – hovorová a písomná
- Verbálna komunikácia – Hlas (tempo, intenzita, prestávky), argumenty
- Neverbálna komunikácia – mimika, gestika, očný kontakt, haptika, proxemika, posturika, postoj tela
- „Aktívne počúvanie“ – ako správne počúvať
Typológia osobnosti a techniky jednania
- Typológia ľudí podľa Junga
- Aký vplyv má chovanie ľudí a ich povahové črty na jednanie? Rozpoznanie povahy partnera a prispôsobenie jednania správnym smerom.
- Praktické cvičenia na jednanie s ľuďmi rôznych pováh
Predajný proces
- Členenie a fázy predajného procesu
Príprava na obchodné rokovanie
- Stanovenie cieľa
- Príprava materiálov, informačných prostriedkov a ich využívanie
- Práca s informáciami o zákazníkovi
Obchodné rokovanie
- Predstavenie, prvý dojem, využitie verbálnej a neverbálnej komunikácie
- Zahájenie rozhovoru o čom hovoríme a o čom nie
- Zisťovanie potrieb zákazníka
- Otvorené a uzavreté otázky – využitie počas obchodného rokovania
- Sumarizácia a parafrázovanie
- Požiadanie o uzavretie obchodu
- Praktické precvičovanie obchodného rokovania – následná analýza a rozbor
Kroky po obchodnom rokovaní
- Prečo obchodné rokovanie nekončí návštevou klienta
- Ako si klienta získam pre dlhodobú spoluprácu
- Starostlivosť o klienta – práca s poznámkami a „kartou zákazníka
Práca s námietkami
- Čo je to námietka? – vysvetlenie pojmu
- Dôvody vzniku námietok
- Členenie námietok
- Metódy zvládania námietok
Predajná metóda
- Metóda AIDA – zaujatie pozornosti, vzbudenie záujmu, vzbudenie túžby, predajná akcia
- Praktické precvičovanie predajných metód – následná analýza a rozbor
Cieľová skupina
Pracovníci obchodných a odbytových oddelení vo výrobnej a nevýrobnej sfére
Kurz sa organizuje pri účasti minimálne 5 záujemcov