Detail kurzu
Vyjednávanie – negotiation skills
Artcomm, s.r.o.
Popis kurzu
Cieľom tréningu je, aby jeho účastníci vedeli definovať svoje ciele pri vyjednávaní, vedeli zaujať a presvedčiť obchodného partnera, dokázali sa presadiť a vedeli, kedy je lepšie ustúpiť , odolávať námietkam. Aby vedeli správne zhodnotiť situáciu, identifikovať a využiť príležitosť, rozpoznať výhru od prehry a kompromisu. Absolventi si rozšíria informácie o základných myšlienkach etického a profesionálneho chovania. V procese vyjednávania dokážu na základe chovania obchodného partnera odhadnúť jeho povahové rysy a usmerňovať jednanie požadovaným smerom. Absolventi si rozšíria poznanie v oblasti prínosov obojstranne výhodných partnerských vzťahov. Budú schopní nájsť riešenie aj v zdanlivo neriešiteľných situáciách a ťažkých fázach jednania.
Obsah kurzu
Predpoklady pre vyjednávanie a povahy ľudí
- Aké sú moje vlastné predpoklady a dispozície, aby som sa zúčastňoval procesu vyjednávania? Analýza mojich povahových čŕt a skúseností.
- Aký vplyv má chovanie ľudí a ich povahové črty na vyjednávanie? Rozpoznanie povahy partnera a prispôsobenie vyjednávania správnym smerom.
- Príprava na vyjednávanie. Čo musím poznať, čo musím mať, aby som bol pripravený na vyjednávanie?
- Emocionálne naladenie sa na proces vyjednávania – je to vyjednávanie a nie boj, pozitívna spätná väzba pre obchodného partnera.
- Praktické precvičovanie vyjednávania s rôznymi typmi ľudí
Typológia osobnosti a techniky jednania
- Typológia ľudí podľa Junga
- Aký vplyv má chovanie ľudí a ich povahové črty na jednanie? Rozpoznanie povahy partnera a prispôsobenie jednania správnym smerom.
- Praktické cvičenia na jednanie s ľuďmi rôznych pováh
Význam a potreba cieľov
- Ako si stanoviť ciele? Stanovenie maximálneho a minimálneho cieľa, význam stanovenia náhradných cieľov, zostavenie zoznamu vecí, ktoré môžem obetovať, a ktoré sú pre partnera zároveň významné a nás veľmi „nebolia“.
- Praktické precvičovanie stanovovania cieľov – techniky na správne
stanovenie cieľov
Argumentácia a presadzovanie
- Ako argumentovať a presadzovať si svoje požiadavky
- Ako sa chovať v priebehu vyjednávania, keď vznikne konflikt, nastane ticho, keď nás tlačí čas a podobne
- Vyjednávanie spôsobom „výhra – výhra“ – výhody otvoreného a rovnocenného vyjednávania a nevýhody nevyváženého a vykorisťovateľského obchodného vyjednávania – 6 spôsobov vyjednávania.
- Ako sa asi cíti obchodný partner? Pohľad z druhej strany na jeho silné a slabé miesta, možnosti a kompetencie. Čo je pre neho dôležité a čo hľadá.
- Prečo obchodného partnera vidíme ako „protivníka“? Ako to ubližuje nám, jemu a vzájomnej spolupráci?
- Uzavretie vyjednávania. Kedy je potrebné vyjednávanie ukončiť alebo prerušiť? Aké sú formy uzavretia vyjednávania a nákupné signály? Aký vplyv má dostatok alebo nedostatok času a zloženie vyjednávacieho tímu na vyjednávanie?
- Námietky – poznanie významu námietok, dôležitosť námietok v obchodnom rokovaní, 6 technik zvládania námietok, katalóg námietok, formy odpovedí na námietky, desatoro pri námietkach, asertívne pravidlá.
- Ako je možné pracovať s cenou? Kedy je cena správna pre obidve strany,
rozbor ceny – túžby a potreby obchodného partnera v súvislosti s cenou.
Procesy po vyjednávaní
- Analýza obchodného vyjednávania. Ako a hlavne prečo archivovať získané informácie?
- Ako pracovať s neúspechom? Analýza neúspešného vyjednávania a potrebné kroky na zmenu tohto stavu.
- Ako sa môžeme motivovať k dosiahnutiu pozitívneho výsledku za využitia neurolingvistického programovania mysle?
Cieľová skupina
Tréning je určený predovšetkým pre obchodných riaditeľov, key account managerov, sales managerov, reprezentantov,obchodníkov a iný personál podieľajúci sa na vyjednávaní.
Cena je stanovená za 1 účastníka/1 deň alebo dohodou/ kurz sa organizuje pri účasti minimálne 5 záujemcov