Detail kurzu

Vyjednávanie – negotiation skills

Artcomm, s.r.o.

Popis kurzu

Cieľom tréningu je, aby jeho účastníci vedeli definovať svoje ciele pri vyjednávaní, vedeli zaujať a presvedčiť obchodného partnera, dokázali sa presadiť a vedeli, kedy je lepšie ustúpiť , odolávať námietkam. Aby vedeli správne zhodnotiť situáciu, identifikovať a využiť príležitosť, rozpoznať výhru od prehry a kompromisu. Absolventi si rozšíria informácie o základných myšlienkach etického a profesionálneho chovania. V procese vyjednávania dokážu na základe chovania obchodného partnera odhadnúť jeho povahové rysy a usmerňovať jednanie požadovaným smerom. Absolventi si rozšíria poznanie v oblasti prínosov obojstranne výhodných partnerských vzťahov. Budú schopní nájsť riešenie aj v zdanlivo neriešiteľných situáciách a ťažkých fázach jednania.

Obsah kurzu

Predpoklady pre vyjednávanie a povahy ľudí

  • Aké sú moje vlastné predpoklady a dispozície, aby som sa zúčastňoval procesu vyjednávania? Analýza mojich povahových čŕt a skúseností.
  • Aký vplyv má chovanie ľudí a ich povahové črty na vyjednávanie? Rozpoznanie povahy partnera a prispôsobenie vyjednávania správnym smerom.
  • Príprava na vyjednávanie. Čo musím poznať, čo musím mať, aby som bol pripravený na vyjednávanie?
  • Emocionálne naladenie sa na proces vyjednávania – je to vyjednávanie a nie boj, pozitívna spätná väzba pre obchodného partnera.
  • Praktické precvičovanie vyjednávania s rôznymi typmi ľudí

Typológia osobnosti a techniky jednania

  • Typológia ľudí podľa Junga
  • Aký vplyv má chovanie ľudí a ich povahové črty na jednanie? Rozpoznanie povahy partnera a prispôsobenie jednania správnym smerom.
  • Praktické cvičenia na jednanie s ľuďmi rôznych pováh

    Význam a potreba cieľov

  • Ako si stanoviť ciele? Stanovenie maximálneho a minimálneho cieľa, význam stanovenia náhradných cieľov, zostavenie zoznamu vecí, ktoré môžem obetovať, a ktoré sú pre partnera zároveň významné a nás veľmi „nebolia“.
  • Praktické precvičovanie stanovovania cieľov – techniky na správne stanovenie cieľov

    Argumentácia a presadzovanie

  • Ako argumentovať a presadzovať si svoje požiadavky
  • Ako sa chovať v priebehu vyjednávania, keď vznikne konflikt, nastane ticho, keď nás tlačí čas a podobne
  • Vyjednávanie spôsobom „výhra – výhra“ – výhody otvoreného a rovnocenného vyjednávania a nevýhody nevyváženého a vykorisťovateľského obchodného vyjednávania – 6 spôsobov vyjednávania.
  • Ako sa asi cíti obchodný partner? Pohľad z druhej strany na jeho silné a slabé miesta, možnosti a kompetencie. Čo je pre neho dôležité a čo hľadá.
  • Prečo obchodného partnera vidíme ako „protivníka“? Ako to ubližuje nám, jemu a vzájomnej spolupráci?
  • Uzavretie vyjednávania. Kedy je potrebné vyjednávanie ukončiť alebo prerušiť? Aké sú formy uzavretia vyjednávania a nákupné signály? Aký vplyv má dostatok alebo nedostatok času a zloženie vyjednávacieho tímu na vyjednávanie?
  • Námietky – poznanie významu námietok, dôležitosť námietok v obchodnom rokovaní, 6 technik zvládania námietok, katalóg námietok, formy odpovedí na námietky, desatoro pri námietkach, asertívne pravidlá.
  • Ako je možné pracovať s cenou? Kedy je cena správna pre obidve strany, rozbor ceny – túžby a potreby obchodného partnera v súvislosti s cenou.

    Procesy po vyjednávaní

  • Analýza obchodného vyjednávania. Ako a hlavne prečo archivovať získané informácie?
  • Ako pracovať s neúspechom? Analýza neúspešného vyjednávania a potrebné kroky na zmenu tohto stavu.
  • Ako sa môžeme motivovať k dosiahnutiu pozitívneho výsledku za využitia neurolingvistického programovania mys­le?

Cieľová skupina

Tréning je určený predovšetkým pre obchodných riaditeľov, key account managerov, sales managerov, reprezentantov,ob­chodníkov a iný personál podieľajúci sa na vyjednávaní.

Certifikát akreditované osvedčenie Poznámka k cene

Cena je stanovená za 1 účastníka/1 deň alebo dohodou/ kurz sa organizuje pri účasti minimálne 5 záujemcov

Hodnotenie




Organizátor