Detail kurzu

Advanced CUCM Administration and Signaling Protocols (VOICE2)

ALEF Distribution SK

Popis kurzu

Absolvovaním tohto kurzu účastník pochopí vnútorné procesy hlasovej brány a bude schopný analyzovať hovory prechádzajúce hlasovou bránou, čo je nevyhnutné pri implementácii, prevádzke a prípadnom riešení problémov v praxi. V praktických cvičeniach si môže odskúšať konfiguráciu hlasovej brány s ISDN PRI pripojením, ktoré sa stále ešte bežne využíva k prepojeniu IP telefónneho riešenia so sieťou operátora. K základnej administrácii UC riešenia patrí aj sledovanie real-time parametrov. K tomu je možné využiť Real Time Monitoring Tool. S týmto nástrojom sa účastník zoznámi prakticky, a naučí sa ho používať okrem iného aj na riešenie problémov vo svojej sieti. Niektoré administratívne úkony na CUCM je potrebné riešiť cez ssh prístup. K tomuto účastník získa praktické skúsenosti a zoznámi sa s možnosťami tohto rozhrania. V prípade, že účastník spravuje redundantne riešenie CUCM, dôležitá je pre neho aj znalosť systémovej databázy a schopnosť riešiť problémy s replikáciou databáz v rámci cluster. Každý administrátor CUCM sa už určite stretol s požiadavkou na konfiguráciu väčšieho množstva zariadení - napr. pridánie väčšieho počtu IP telefónov. V takom prípade je vhodné využiť znalosti Bulk Administrative Tool. UC systém s komplexnou konfiguráciou je nevyhnutné zálohovať. Počas kurzu sa účastník dozvie, akým spôsobom je možné zálohovať konfiguráciu, ale tiež ako systém obnoviť v prípade reinštalácie systému. Počas implementácie, prípadne v rutinnej prevádzke, je niekdy potrebné riešiť problémy so signalizáciou, čo sa nezaobíde bez teoretických znalostí signalizačných protokolov, ktoré získa účastník kurzu VOICE2.

Obsah kurzu

• Hlasové brány Cisco
o základný call-flow hovoru (Call Legs, Dial Peer Matching, konfigurácia kodekov…)
o Detailný rozbor príkazu "debug voip ccapi"
o Toll Fraud Prevention s využitím funkcie Cisco IOS 15.X
o Obmedzenie výstupu debug príkazov pomocou funkcie Call Filter
o Troubleshooting rozhrania E1 (clocking, clock slips ...)
• Cisco Unified Communication manager - RTMT (Real Time Monitoring Tool)
o Inštalácia RTMT
o Performance Monitoring v RTMT
o Konfigurácia a získanie logov z RTMT (Trace & Log Central, Syslog)
o Analýza hovorovej cesty (Analyze Call Path)
o Plánované zasielanie alertov v RTMT
• Cisco Unified Communication manager - CUCM CLI (Command Line Interface)
o Prihlásenie do CLI
o Základné príkazy pre monitoring a správu CUCM
o Zachytávanie prevádzky pomocou príkazu "utils network capture"
o Získanie logov z CLI
o SQL požiadavky do DB
o Analýza CUCM clustera a riešenie problémov so synchronizáciou DB
• Cisco Unified Communication manager - BAT (Bulk Administration Tool)
o Hromadné úpravy CUCM (napr. vloženie väčšieho počtu IP telefónov)
o Export a Import konfigurácie CUCM
• Cisco Unified Communication manager - DRS (Disaster Recovery System)
o Popis filozofie zálohovania systému
o Ukážka konfigurácie zálohovacej úlohy a jej plánovanie
o Príklad obnovy systému zo zálohy (GUI a CLI)
• Signalizačné protokoly - SIP (Session Initiation Protocol)
o Detailný popis signalizačných SIP správ
o SDP (Session Description Protocol) a SIP Call Flow
o Konfigurácia SIP trunku (v CUCM aj na hlasovej bráne)
o Debug SIP trunku v logu (v CUCM aj na hlasovej bráne)
• Signalizačné protokoly - MGCP (Media Gateway Control Protocol)
o Popis protokolu MGCP
o Signalizácia medzi MGCP endpointmi
o Konfigurácia MGCP GW na CUCM aj v CLI hlasovej brány
o Troubleshooting MGCP GW (CUCM trace aj CLI)
• Signalizačné protokoly - SCCP (Skinny Client Control Protocol)
o Popis SCCP signalizácie
o Konfigurácia SCCP GW na CUCM aj v CLI hlasovej brány
o Troubleshooting SCCP GW (CUCM trace aj CLI)
• Signalizačné protokoly - H.323
o Konfigurácia H.323 GW na CUCM aj v CLI hlasovej brány
o H.323 CUCM trace
o IOS CLI H.323 troubleshooting

Cieľová skupina

Pre tých, ktorí pracujú s počítačmi a systémami Cisco Systems.
Hodnotenie




Organizátor