Detail kurzu
Koučovanie
Personal service, s.r.o.
Popis kurzu
Po absolvovaní školenia budú účastníci schopní:
- jednoznačne popísať priebeh koučovacieho rozhovoru, jeho princípy a zákonitosti a uvedomovať si zručnosti a postoje potrebné pre profesionálne zvládnutie jeho jednotlivých fáz
- správne pripraviť a viesť koučovací rozhovor
- dobre pozorovať, objektívne vyhodnotiť výkon svojich spolupracovníkov (podriadených) a poskytovať im motivačnú spätnú väzbu
- efektívne aplikovať rôzne formy asertívnej komunikácie pri ovplyvňovaní spolupracovníkov
- uvedomovať si zásady riadenia zmeny pri ovplyvňovaní spolupracovníkov a postupovať podľa nich
- pripraviť svoj akčný plán pre ďalší osobný rozvoj.
Obsah kurzu
Situačné vedenie ľudí, jeho zložky (štýly vedenia) a ich vplyv na efektívnosť jednotlivca i firmy
Základné pojmy koučovania
Realizácia koučovacieho rozhovoru podľa modelu GROW:
- Goal(s) – cieľ
- Reality – skutočnosť, realita
- Options – možnosti, prekážky, príležitosti
- Will – akčný plán
Základné princípy a štýly učenia sa dospelých, tréningový cyklus Určenie potreby tréningu – koučovania, vstupné hodnotenie (kedy koho koučovať) Dizajn (koučovacieho) tréningu – teoret. úvod, obsah a techniky Základné techniky efektívneho učenia jednotlivca a skupiny Hodnotenie výkonu koučovaného a poskytovanie motivačnej spätnej väzby
Vlastnosti a zručnosti efektívneho kouča Kladenie otázok Vnímanie neverbálnej komunikácie Aktívne počúvanie
Nácvik koučovacieho rozhovoru – modelové situácie z praxe (najmä zlepšovania kvality procesov a výrobkov), sebareflexia, spätná väzba skupiny a trénera a získanie podnetov pre tvorbu individuálneho plánu osobného rozvoja
Vypracovanie akčných plánov pre osobný i firemný rozvoj
Cieľová skupina
riadiaci pracovníci /nižšia a vyššia úroveň riadenia/