Detail kurzu

Projektový manažment

Personal service, s.r.o.

Popis kurzu

Po absolvovaní školenia budú účastníci schopní:

  • lepšie poznať a aplikovať základné princípy riadenia projektov vo svojej práci
  • uvedomovať rozdiely v riadení útvaru a riadení projektového tímu
  • poznať rôzne možnosti začlenenia projektového tímu do organizačnej štruktúry
  • presnejšie formulovať projektové ciele
  • efektívnejšie využívať svoje schopnosti a zručnosti pri riadení projektu, najmä v činnostiach:

o príprava zadania a rozsahu projektu o dekompozícia projektu o stanovenie rizík realizácie projektu (Feasibility Study) o tvorba a aktualizácia plánu projektu o určenie a sledovanie kritickej cesty projektu o výber pracovníkov do projektového tímu o riadenie projektového tímu – dosahovanie stanovených cieľov o komunikácia a riešenie problémov v projektovom tíme o hodnotenie postupu projektu (čas, náklady, kvalita) o vedenie evidencie o projekte o ukončenie prác na projekte o hodnotenie efektívnosti projektu
- pripraviť svoj akčný plán pre vlastnú zmenu a ďalší osobný rozvoj.

Obsah kurzu

1. deň: Základy projektového manažmentu Klasické verzus projektové riadenie Kedy voliť projektové riadenie, výhody a nevýhody Riadenie projektov – fázy, nástroje, kontrola Štúdia vykonateľnosti – Feasibility Study a jej význam Organizačné možnosti začlenenia projektového riadenia v organizácii Projektová dokumentácia – jej význam a využitie

Príprava projektu Štruktúra a tvorba zadania projektu (Project Charter) Určenie hraníc a rozsahu projektu (Project Scope Statement)

2. deň

Plánovanie projektu Detailná dekompozícia projektu Plánovanie úloh projektu Tvorba sieťových grafov, určenie kritickej cesty projektu Ganttov diagram

Realizácia projektu Sociálne aspekty riadenia a realizácie projektov Základné metódy a formy efektívnej komunikácie, riešenia problémov a rozhodovania v projektovom tíme, komunikácia s dodávateľmi a sponzormi, užívateľmi Sledovanie plnenia úloh, nákladov na projekt a cash-flow Hodnotenie kvality prác na projekte

Zakončenie projektu Ukončenie prác na projekte Príprava dokumentácie pre ukončenie projektu Ukončenie projektu, kontraktu

Vyhodnotenie priebehu projektu a poučenia z neho Zhodnotenie efektívnosti projektu Archivácia dôležitej dokumentácie Rozpoznanie svojich silných stránok a potrieb zlepšenia vlastnej práce v projektovom tíme

Príprava akčných plánov pre svoj ďalší osobný a firemný rozvoj

Cieľová skupina

riadiaci pracovníci – manažéri

Hodnotenie




Organizátor