Detail kurzu
EFEKTÍVNA KOMUNIKÁCIA A ASERTIVITA
TM Consulting, s.r.o.
Popis kurzu
Cieľom je rozvoj komunikačných zručností. Schopnosť efektívne komunikovať je kľúčovou kompetenciou, ktorá determinuje úspech tímlídra pri plnení pracovných úloh a dosahovaní stanovených cieľov. Cieľom modulu je rozvoj komunikačných zručností, ktoré sú potrebné pre:
- efektívne odovzdávanie informácií,
- eliminovanie komunikačných šumov a nedorozumení,
- znižovanie napätia v pracovných vzťahoch.
Obsah kurzu
EFEKTÍVNA KOMUNIKÁCIA S KLIENTOM
- profesionalita pracovníka
- sebapoznanie a poznanie iných
- vnímanie odlišností a ich využitie pre efektívnu komunikáciu s klientom
INTERPERSONÁLNA KOMUNIKÁCIA
- neverbálne prejavy správania
- verbálna komunikácia, komunikačné kanály
- prijímanie informácií, aktívne počúvanie
- techniky kladenia otázok, reagovanie na otázky
- chyby posudzovania, spätná väzba
ROZDIELY MEDZI JEDNOSMERNOU A OBOJSMERNOU KOMUNIKÁCIOU PRI ODOVZDÁVANÍ INFORMÁCIÍ
- vybrané komunikačné zručnosti ako nástroj efektívnejšej komunikácie s interným a externým klientom
- dávanie konštruktívnej spätnej väzby
- prijímanie kritiky – predchádzanie konfliktným situáciám na pracovisku
ASERTÍVNE SPRÁVANIE AKO NÁSTROJ PREDCHÁDZANIA A RIEŠENIA NÁROČNÝCH SITUÁCIÍ V KOMUNIKÁCII
- oboznámenie so základnými asertívnymi právami
- precvičovanie zručností presadzovania oprávnenej požiadavky
- odmietanie neprijateľných požiadaviek
- dávanie konštruktívnej kritiky
- prijímanie oprávnenej a neoprávnenej kritiky
- určovanie pracovných priorít
Cieľová skupina
Vzdelávanie manažérov, tímlídrov, supervízorov, líniových manažérov, výrobných majstrov.