Detail kurzu
Ekonomické ukazovatele pre neekonómov
Artcomm, s.r.o.
Popis kurzu
Absolventi získajú prehľad o hlavných ekonomických ukazovateľoch v podniku a podnikaní. Dokážu rozumieť výsledovke, bilancii, cash flow. Osvoja si základné ekonomické pojmy.
Absolventi sa budú vedieť uplatniť v riadiacich a manažérskych pozíciách na líniovej strednej a vrcholovej úrovni riadenia vo výrobných a nevýrobných spoločnostiach a vo verejnom sektore.
Obsah kurzu
Hlavné ekonomické kategórie
- Podvojné účtovníctvo, odlišnosti od jednoduchého účtovníctva
- Čítanie výkazov – Výsledovka, Bilancia a Cash flow
Úloha ekonomiky v podniku
- Osvojiť si základné ekonomické pojmy,
- Naučiť sa vnímať funkcie podniku a systém jeho hospodárenia
- Oboznámiť sa so základmi účtovania a evidencie majetku a záväzkov v súlade so Zákonom o účtovníctve a postupmi účtovania pre podnikateľov
- Porozumieť princípu podvojnosti a súvzťažnosti, vedieť zostaviť finančný plán firmy
- Poznať daňovú sústavu SR a jej prepojenie na účtovníctvo firmy
- Naučiť sa zisťovať účtovný a daňový hospodársky výsledok, zostaviť účtovnú závierku, zvládnuť finančnú analýzu podniku
Členenie nákladov
- Druhové členenie – analýza jednotlivých položiek -Kalkulačné členenie: kalkulačný vzorec, priame náklady, nepriame náklady, réžia a jej rozpúšťanie
- Výkonové členenie : fixné a variabilné náklady, príspevok na úhradu, marža, bod zvratu
- Strediskové členenie : profit centrá, nákladové a ziskové strediská
Nákladová analýza
- Ekonomicko – procesný model firmy
- Vyhodnotenie ekonomickej efektívnosti procesov, produktov a zákazníkov
- Využitie nákladov v cenovej politike firmy
- Znižovanie nákladov versus zvyšovanie zisku
Controlling a plánovanie vo firme
- Poslanie, úlohy a organizačné zaradenie controllingu
- Vízia, stratégia firmy
- Strategický plán, podnikateľský zámer, rozpočet
- Informatické riešenie controllingu a reportingu, zaistenie dostupnosti informácií
- Harmonogram tvorby plánu a spolupráca oddelení pri tvorbe plánov
Cieľová skupina
Kurz je určený predovšetkým pre podnikateľov, vedúcich pracovníkov, riaditeľov, obchodných riaditeľov, teamleaderov, area sales managerov a sales managerov.
Poznámka k cene
Kurz sa organizuje pri účasti minimálne 6 záujemcov