Detail kurzu
E-shop v roku 2025 - Všeobecné obchodné podmienky, GDPR, reklamácie, prípadové štúdie
Verlag Dashöfer, s.r.o.
Popis kurzu
Obsah kurzu
Cieľom školenia je pripraviť prevádzkovateľov e-shopov, webov, portálov a online trhov na nové pravidlá predaja vo vzťahu k spotrebiteľom, ktoré sú účinné od 01.07.2024, aktualizovať povinnú dokumentáciu (všeobecné obchodné podmienky, reklamačný poriadok, formuláre a pod.), popísať nový proces uvádzania zliav pre zákazníkov, reklamačný proces a rozobrať najčastejšie otázky a problémy pri online predaji.
Sústreďujeme sa a cielime na praktickú stránku, proces online predaja s praktickými príkladmi, ktorý je najčastejšie kontrolovaný štátnymi orgánmi ako Slovenská obchodná inšpekcia a sú predmetom častých súdnych sporov so spotrebiteľmi. Účastníci obdržia aktualizované vzory vo WORD forme, ktoré môžu v praxi ihneď uplatňovať.
Bola prijatá nová spotrebiteľská regulácia, ktorá výrazným spôsobom zmení proces online predaja a to už od 01.07.2024. Od vtedy musia prevádzkovatelia e-shopov, webov, portálov a online trhov vykonať nielen zmeny textov v právnych dokumentoch, ktoré majú zverejnené, ale podľa nových pravidiel realizovať proces predaja, uplatňovanie zliav, vykonávanie reklamačného procesu a pod. Kontrolný štátny orgán môže okrem pokuty predbežným opatrením podľa § 33 nového zákona zakázať prevádzkovateľovi predaj.
Medzi novými pravidlami sú napr. nové informačné povinnosti predávajúcich vo vzťahu k zákazníkom, nové lehoty na odstúpenie od zmluvy (v niektorých prípadoch až 30 dní), nový proces uvádzania zliav, ak bude predávajúci ponúkať zľavy, nový reklamačný proces ako napr. vytknutie vady v 2 mesačnej lehote, pravidlá pri recenziách, ktoré sú zverejnené atď. atď. Nová právna úprava zavádza aj nový druh zmluvy v online prostredí a to Zmluva s digitálnym plnením, ktorá rozlišuje digitálne služby a obsah.
Obsah školenia
- Nové informačné povinnosti predávajúceho - aké nové informácie musia byť zverejnené
- Odstúpenie od zmluvy – kedy môže zákazník odstúpiť od zmluvy, aká je lehota na odstúpenie od zmluvy a pod.
- Aké sú náležitosti nových obchodných podmienok – čo všetko musia obsahovať
- Dodacie podmienky, platobné podmienky a pod.
- Nový reklamačný proces – aké sú pravidlá a lehoty
- Nový Reklamačný poriadok - čo všetko musí obsahovať
- Zakázané nekalé obchodné praktiky
- Nová regulácia online trhov
- Nový proces uvádzania zliav pre zákazníkov
- Zmluva s digitálnym plnením – digitálne služby a obsah – ako sa to dotkne predávajúcich?
- Právna úprava spotrebiteľských recenzií
- Praktické príklady s časovou osou od objednávky zákazníka, doručenia tovaru, reklamačného procesu, odstúpenia od zmluvy a práv a povinností pri platnom a neplatnom odstúpení od zmluvy
- Aktualizované vzory (všeobecné obchodné podmienky, reklamačný poriadok, formuláre)
Aktualizované vzory, ktoré poskytneme účastníkom:
- Všeobecné obchodné podmienky
- Reklamačný poriadok
- Formulár na odstúpenie od zmluvy
- Reklamačný formulár
Cieľová skupina
Seminár je určený pre každého, kto predáva alebo plánuje predávať tovar alebo služby prostredníctvom internetuHodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality