Detail kurzu
Produktový manažment
a_set, s.r.o.
Popis kurzu
Úspešný produktový manažér pozná trh, je kreatívny pri tvorbe produktov a vie marketovať produkt.
Cieľom školenia je sprostredkovať informácie o produktovom manažmente, analýze trhu, analýze produktov, porovnaní so zameraním na pohľad vlastných produktov v konkurenčnom poli, trhovom správaní sa firiem, tvorbe produktov, inováciách a úlohe marketingu.
Účastníci sa naučia navrhovať, implementovať a marketingovo podporovať služby a produkty. Spoločne s lektorom budú mať možnosť prejsť procesom produktového manažmentu a prejdú si väzby na ostatné činnosti. Podporíme rozvoj zručností a znalostí produktových manažérov.
Obsah kurzu
1. Účel pozície a kompetencie produktového manažérav náplň práce
v zručnosti, vedomosti a vlastnosti produktového manažéra - "must" a "nice to have"
2. Analýzy a znalosť trhu, analýza konkurencie, trendy
v Makroprostredie, ekonomika, spoločenské a legislatívne prostredie
• hospodárska situácia krajiny - výkonnosť hospodárstva, kúpna sila, všeobecná nálada občanov
• politicka situácia - je nám politika priaznivo naklonená? Akú legislatívu, daňové zákony, podporu môžeme očakávať?
• Legislatíva
• Životné prostredie
• Technológie
• Verejná mienka a mapa postojov
• Trh pracovných síl a jeho vplyv na naše podnikanie
• Kultúrne vplyvy – čo je v danej kultúre prípustné a čo nie
• Trendy – čo je „in“ a čo nie, čo môžeme preniesť z iného trhu a čo nie, čo je opakom trendu
• Infraštruktúra
• Dodávatelia
v Analýza konkurencie – kto je náš konkurent, ako urobiť správnu analýzu
3. Nástroje produktového manažmentu
v BCG Matrix
- ako správne analyzovať produktové portfólio
v Pozičná mapa
- jeden z najdôležitejších nástrojov na rozhodovanie o budúcom smere vývoja produktov
- možnosti tvorby pozičnej mapy
v USP
- pochopenie vlastnej jedinečnosti
- na čo všetko môžem využiť USP
v SWOT
- SWOT pozná každý, ale len málokto ju robí dobre
4. Kvalita a úspech - House of quality
5. Možnosti tvorba nového produktu
v prečo vlastne potrebujeme nový produkt?
v diverzifikácia a inovácia
6. Proces inovácie - spôsoby a prístupy
7. Dôležitosť marketingu - čo je dobrý marketing a ako marketing predáva
Cieľová skupina
Kurz je určený pre:
- Produktových manažérov
- špecialistov PR a marketingu
- majiteľov malých a stredných podnikov
- podnikateľov
- všetkých tých, ktorí chcú získať vedomosti z oblasti PM
pri účasti dvoch účastníkov z jednej spoločnosti jeden platí celú cenu, druhý má 10 % zľavu
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality