Detail kurzu

Rozvoj kompetencií emočnej inteligencie (EQ) pre manažérov/lídrov

BPM Slovakia, s.r.o.

Popis kurzu

Náš kurz sme navrhli s cieľom rozvíjať a zdokonaliť  schopnosti lídrov/manažérov riadiť svoje tímy nielen z hľadiska výkonnosti a výsledkov, ale aj vytvárať pozitívne a podporujúce pracovné prostredie pre svojich zamestnancov. Najnovšie výskumy ukazujú, že organizácie, v ktorých môžu zamestnanci bezpečne a pohodlne vyjadriť svoje pocity, sú úspešnejšie, kreatívnejšie a produktívnejšie. Emócie sú totiž neoddeliteľnou súčasťou aj pracovného života a preto je nevyhnutné naučiť sa s nimi pracovať. Ak rozumieme vlastným emóciám a vieme ich zvládať a prejavovať správnym spôsobom, dokážeme sa lepšie rozhodovať, komunikovať, adekvátne reagovať na dianie okolo nás.  Ak však emócie nezvládneme, môžu negatívne vplývať na pracovnú morálku, vzťahy v tíme a nakoniec aj celkovú prosperitu organizácie.

Prečo by sa mali manažéri/lídri v oblasti emočnej inteligencie vzdelávať?


Rozvoj a zlepšenie zručností emočnej inteligencie (EQ) manažéra/lídra na priacovisku prinesie:

  1. Zlepšenie medziľudských vzťahov a efektivity riadenia:

    - Emočná inteligencia pomáha lepšie pochopiť vlastné emócie a emócie ostatných. Manažéri, ktorí sú schopní efektívne riadiť svoje emócie a reagovať na emócie svojich tímov, môžu vytvoriť pozitívne pracovné prostredie a zlepšiť spoluprácu. 

    - Schopnosť manažéra efektívne komunikovať, riadiť tímy a lepšie porozumieť potrebám svojich zamestnancov  je neoddeliteľnou súčasťou úspešného vedenia a motivácie.

  2. Úspešné zvládanie stresu a záťaže:

    - Manažéri s vysokou úrovňou EQ majú väčšiu schopnosť zvládať stres a záťaž, čo im umožňuje efektívne riešiť náročné situácie a konflikty na pracovisku bez zbytočnej eskalácie napätia a zlepšiť svoju výkonnosť a efektivitu pri plnení pracovných úloh. 

  3. Lepšie rozhodovanie:

    - Empatia pomôže manažérom pri lepšom porozumení dôsledkov svojich rozhodnutí na ľudí v ich tíme.

  4. Budovanie a posilňovanie lojality a spokojnosti tímu:

    - Manažérska emocionálna inteligencia môže prispieť k vytváraniu pozitívneho pracovného prostredia, kde sa zamestnanci cítia ocenení a motivovaní. Týmto spôsobom môžu manažéri zvyšovať lojalitu a spokojnosť tímu.

  5. Rozvoj vlastného sebapoznania:

    - Rozvoj zručností a vedomostí o EQ poskytuje manažérom priestor na sebareflexiu a hlbšie sebapoznanie. Tento osobný rozvoj môže viesť k lepšiemu porozumeniu vlastných silných stránok a identifikáciu a rozvoj oblastí ďalšieho rozvoja.


 


Na praktickom online kurze podrobne preskúmame:

  • Efektívnu komunikáciu a riešenie konfliktov pre manažérov a lídrov - čo podporuje a naopak, čo blokuje našu komunikáciu na pracovisku, ako sa vyhnúť komunikačným chybám, ako správne podávať spätnú väzbu a konštruktívnu kritiku,


  • Základné personálne kompetencie emočnej inteligencie (EQ) manažéra a lídra – sebauvedomenie si vlastných silných stránok a hodnôt, sebakontrola, zvládanie stresu, odolnosť pri prekonávaní prekážok a prijímaní zmien,


  • Základné sociálne kompetencie emočnej inteligencie manažéra/lídra - komunikačné zručnosti efektívneho manažéra a lídra - ako vhodne komunikovať, prejaviť  empatiu, motivovať svojich ľudí a budovať tímovú spoluprácu, podávať spätnú väzbu, konštruktívne kritizovať a riešiť konflikty... 


  • Ako zvládať stres a zvýšiť svoju odolnosť pri prekonávaní prekážok a zvládaní zmien. Možnosti bezprostrednej revitalizácie síl. Účinné techniky na uvoľnenie sa a nadobudnutie energie a zmiernenie stresu.



 
OBSAH

1. Definícia a význam emocionálnej inteligencie (EQ) v osobnom a profesionálnom živote manažéra/lídra

2. Kompetenčný model EQ - 12 základných kompetencií manažéra/lídra

3. Charakteristika jednotlivých kompetencií EQ a ich prejavy v osobnom   a profesionálnom živote pri vedení, motivovaní zamestnancov 

4. Spôsoby a možnosti rozvoja jednotlivých kompetencií

5. Diskusia





Čo sa Vám najviac páčilo? (z Vašich dotazníkov)

všetko, príjemné a priateľské vystupovanie lektorky, prispôsobenie programu témam účastníkov, nenásilná komunikácia, praktické komunikačné zručnosti, obsah".


  • Pohodová atmosféra, uvoľnenosť a otvorenosť.
  • Hlbšia odborná aj osobná analýza a skúsenosť v daných témach.
  • Interaktívny pohodový prístup, priateľská atmosféra.
  • Osobný prístup, veľa ukážok zo života.
  • Všetko, príjemné a priateľské vystupovanie lektorky, prispôsobenie programu témam účastníkov, nenásilná komunikácia, praktické komunikačné zručnosti, obsah.

Obsah kurzu

OBSAH

1. Definícia a význam emocionálnej inteligencie (EQ) v osobnom a profesionálnom živote manažéra/lídra

2. Kompetenčný model EQ - 12 základných kompetencií manažéra/lídra

3. Charakteristika jednotlivých kompetencií EQ a ich prejavy v osobnom   a profesionálnom živote pri vedení, motivovaní zamestnancov 

4. Spôsoby a možnosti rozvoja jednotlivých kompetencií

5. Diskusia

Cieľová skupina


Hodnotenie




Organizátor