Detail kurzu
Category Management - Riadenie kategórií
SalesTeam SK, s.r.o.
Popis kurzu
Cieľom tréningu je prebrať a precvičiť postup ako pracovať s kategóriami.
Zistiť odpovede na otázky:
Ako hodonotiť výkonnosť kategórie? Aké promo aktivity zvoliť? Aké vystavenie je najefektívnejšie? Prečo Category Managementu venovať pozornosť?
Podľa potrieb nastavíme rozsah tréningov v týchto krokoch riadenia kategórií:
Definícia kategórie Úloha kategórie Posúdenie kategórie Ciele Stratégia Taktika kategórie Plán zavedenia Prieskum kategórie
Prečo školiť oblasť riadenia kategórií? Účastníci budú vedieť: •
získajú informácie o trendoch v riadení tovarových
kategórií (spotrebiteľ versus kategória) • získajú praktické
informácie o riadení tovarových
kategórií • budú poznať odpovede na otázku ,,Aké kritériá a postupy
mám použiť na udržanie efektívneho sortimentu a ako
pracovať a riešiť situáciu v tejto ,,živej“ oblasti?
Obsah kurzu
Základné kroky procesu CM:
Definícia kategórie: Vymedzenie a pomenovanie kategórie(zákaznícky prístup – analýzy so zameraním na rozhodovací proces)
Úloha kategórie: Vymedzenie účelu kategórie z marketingového hľadiska (väzba cieľovej skupiny kategórie na cieľovú skupinu formátu, väzby na loajalitu)
Hodnotenie kategórie: Stanovenie aktuálnej výkonnosti a pozície kategórie (benchmarking)
Ciele: Stanovenie výkonnostných a marketingových cieľov kategórie (merateľný systém ukazateľov)
Stratégia: Cieľové skupiny, positioning kategórie, šírka a hĺbka sortimentu, umiestenie v layoute predajne (+ impulzné miesta)
Taktika kategórie: Merchandising, optimalizácia sortimentu, optimalizácia cien, optimalizácía promócií, optimalizácia inovácií, ktoré budú zaručovať implementáciu stratégie.
Plán zavedenia: Implementácia podnikateľského plánu kategórie pomocou časového rozvrhu a súpisom zodpovedností
Prieskum kategórie: Pravidelné meranie, pozorovanie a úpravy
Rozsah a postup tréningov jednotlivých krokov bude nastavený podľa vzájomnej dohode o potrebách a cieľoch tréningu, tréningov.
Cieľová skupina
obchodníci, pracovníci marketingu, vedúci predajní, pracovníci obchodných sietí,obchodní zástupcovia, majitelia predajní,
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality