Detail kurzu
KONFLIKTY A ICH RIEŠENIE V PRAXI
TM Consulting, s.r.o.
Popis kurzu
Cieľom modulu je získať prehľad o možných prístupoch ku konfliktom a rozvinúť individuálne kompetencie v konštruktívnych riešeniach sporov u účastníkov. Absolventi získajú zručnosti, ktoré im pomôžu:
- chápať rozdielnosť vnímania konfliktov
- eliminovať vznik zbytočných konfliktov
- efektívne riešiť konflikt už v začiatku – minimalizovať škody
- riešiť konflikt na danej úrovni riadenia.
Obsah kurzu
VYMEDZENIE POJMU KONFLIKTU A ANALÝZA
- teoretické východiská pre analýzu konfliktov v kontakte s klientmi
- prehľad typológií konfliktov
- aktéri v konflikte
- zdroje konfliktov a charakteristiky konfliktov
- fázy vývoja konfliktov (eskalácia a de-eskalácia)
- konflikt a moc (symetrické a asymetrické konflikty)
ZRUČNOTI PRI ANALYZOVANÍ KONFLIKTOV
- charakter konfliktov – najčastejšie typy konfliktov vo väzbe na obsah práce účastníkov vzdelávacej skupiny (konflikty, ktoré vznikajú v kontakte s klientmi
- cvičenia analýzy konfliktov na konkrétnych príkladoch zo života účastníkov a z prípadových štúdií
- teórie konfliktov – autoritatívne a alternatívne spôsoby riešenia konfliktov, s ktorými sú účastníci konfrontovaní v kontakte s klientmi
INTERPERSONÁLNE A INTRAPERSONÁLNE KONFLIKTY
- zdroje interpersonálnych a intrapersonálnych konfliktov
- interpersonálne konflikty
KOMUNIKAČNÉ ZRUČNOSTI V RIEŠENÍ KONFLIKTOV S KLIENTMI
- teoretické východiská spojené s praktickým nácvikom zručností v malých skupinkách
- princípy otvorenej komunikácie, zabezpečovanie priestoru a tolerancie
- neverbálna komunikácia – kódovanie a dekódovanie významu
- aktívne počúvanie
- poskytovanie spätnej väzby
- princípy dvojsmernej komunikácie
- komunikácia v mocensky nevyvážených situáciách
- obrana voči manipulácii, emočnému vydieraniu, nečistým trikom
- argumentovanie
- zvládanie komunikácie s náročným klientom
Cieľová skupina
Vzdelávanie manažérov, tímlídrov, supervízorov, líniových manažérov, výrobných majstrov.
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality