Detail kurzu

KONFLIKTY A ICH RIEŠENIE V PRAXI

TM Consulting, s.r.o.

Popis kurzu

Cieľom modulu je získať prehľad o možných prístupoch ku konfliktom a rozvinúť individuálne kompetencie v konštruktívnych riešeniach sporov u účastníkov. Absolventi získajú zručnosti, ktoré im pomôžu:

  • chápať rozdielnosť vnímania konfliktov
  • eliminovať vznik zbytočných konfliktov
  • efektívne riešiť konflikt už v začiatku – minimalizovať škody
  • riešiť konflikt na danej úrovni riadenia.

Obsah kurzu

VYMEDZENIE POJMU KONFLIKTU A ANALÝZA

  • teoretické východiská pre analýzu konfliktov v kontakte s klientmi
  • prehľad typológií konfliktov
  • aktéri v konflikte
  • zdroje konfliktov a charakteristiky konfliktov
  • fázy vývoja konfliktov (eskalácia a de-eskalácia)
  • konflikt a moc (symetrické a asymetrické konflikty)

ZRUČNOTI PRI ANALYZOVANÍ KONFLIKTOV

  • charakter konfliktov – najčastejšie typy konfliktov vo väzbe na obsah práce účastníkov vzdelávacej skupiny (konflikty, ktoré vznikajú v kontakte s klientmi
  • cvičenia analýzy konfliktov na konkrétnych príkladoch zo života účastníkov a z prípadových štú­dií
  • teórie konfliktov – autoritatívne a alternatívne spôsoby riešenia konfliktov, s ktorými sú účastníci konfrontovaní v kontakte s klientmi

INTERPERSONÁLNE A INTRAPERSONÁLNE KONFLIKTY

  • zdroje interpersonálnych a intrapersonálnych konfliktov
  • interpersonálne konflikty

KOMUNIKAČNÉ ZRUČNOSTI V RIEŠENÍ KONFLIKTOV S KLIENTMI

  • teoretické východiská spojené s praktickým nácvikom zručností v malých skupinkách
  • princípy otvorenej komunikácie, zabezpečovanie priestoru a tolerancie
  • neverbálna komunikácia – kódovanie a dekódovanie významu
  • aktívne počúvanie
  • poskytovanie spätnej väzby
  • princípy dvojsmernej komunikácie
  • komunikácia v mocensky nevyvážených situáciách
  • obrana voči manipulácii, emočnému vydieraniu, nečistým trikom
  • argumentovanie
  • zvládanie komunikácie s náročným klientom

Cieľová skupina

Vzdelávanie manažérov, tímlídrov, supervízorov, líniových manažérov, výrobných majstrov.

Hodnotenie




Organizátor