Detail kurzu

Manažér ako líder a kouč (Brief Leadership Coaching)

Co/Man, 1. systemická, spol. s r. o.

Popis kurzu

Kurz ponúka osvojenie si základných techník krátkeho a účinného koučovania zameraného na riešenie a ich tvorivú aplikáciu do dvoch rámcov: hostiteľského vodcovstva (Mark McKergow, UK) a systemického manažmentu (slovenská modifikácia). Počas kurzu sa môžete rozvíjať vo všetkých 11 kľúčových kompetenciách kouča a učiť sa pracovať v súlade s etickým kódexom ICF a SAKO.

Obsah kurzu

Kurz obsahuje niektoré modely systemického prístupu a vychádza najmä z prístupu zameraného na riešenie – Solution(s) focus. Čerpá pritom z 20-ročnej praxe jednej z prvých priekopníčok koučovania na Slovensku, PhDr. Kláry Giertlovej, PCC.

V tomto kurze sa môžete učiť koučovať nielen z obsahu, ale aj z procesu vedenia kurzu.

Kurz je rozdelený do 3 modulov (3+3+2 dni, spolu 60 hodín po 60 minút). Odstupy medzi modulmi: 4 – 8 týždňov.

Očakávajte veľa praxe, trochu metodiky a minimum teórie, aj to podané hravou, zábavnou formou. Žiadne hranie rol ani umelé modelové situácie – už od prvého modulu pracujeme s reálnymi klientmi a ich autentickými témami.

Kurz je vhodný tiež pre profesionálnych koučov.

Podrobný obsah kurzu:

  • Koučovanie a jeho miesto v systéme práce s ľuďmi (leadership, manažovanie, vzdelávanie, mentoring, tréning, poradenstvo, …). – 3 rozličné modely koučovania
  • koučovanie zamerané na riešenie ako nástroj systemického leadershipu a manažmentu.
  • systemické myslenie a systemický manažment – indikátory
  • koučingová kultúra v organizáciách
  • host leadership (Mark McKergow, SFWork, UK)
  • etika v koučovaní.

Metodika SF koučovania, inštrumentárium (cca 20% obsahu)

  • rozdiel medzi manažérskym a koučovacím rozhovorom
  • vedenie človeka vs. vedenie rozhovoru – 2 základné kontexty komunikácie s človekom
  • 5 prvkov koučovacieho rozhovoru zameraného na riešenie
  • kontinuum cieľov v koučovaní
  • začínanie rozhovoru v dvoch kontextoch
  • formulovanie cieľov a meranie pokroku
  • účinné otázky v rôznych fázach rozhovoru
  • nástroje na posilňovanie vnútorných zdrojov človeka pri koučovaní
  • techniky zakotvenia riešení v praxi.

Prax, supervízia (cca 80 % obsahu)

  • práca s témami a cieľmi z vlastnej praxe
  • rozvoj a posilňovanie koučovských schopností v cvičeniach
  • nácvik kľúčových zručností v reálnych rozhovoroch (v prípade záujmu aj s použitím audio- a videozáznamov).

Práca v medzičase medzi modulmi: Priebežné vedenie koučovacích rozhovorov a ich reflektovanie so spoluúčastníkmi. Štúdium odporúčanej odbornej literatúry.

Cieľová skupina

Majitelia firiem, manažéri všetkých úrovní, špecialisti pre ľudské zdroje, lektori, interní aj externí koučovia, rovnako ako ktokoľvek iný, kto chce ľuďom pomáhať pri dosahovaní cieľov jednoduchým, transparentným a posilňujúcim spôsobom.

Certifikát Potvrdenie o účasti na kurze (kurz nekončí záverečnou skúškou): Poznámka k cene

Cena za celý kurz pri platbe vopred. Garancia vrátenia ceny pri nespokojnosti s kvalitou kurzu. Pre množstevné zľavy a špeciálne ceny kontaktujte organizátora kurzu.

Hodnotenie




Organizátor