Detail kurzu
Asertívna komunikácia, osobnostný rozvoj
Global Education Centre, Košice
Popis kurzu
Úspešné spoločnosti už dávno pochopili, že úspech každej firmy je postavený na tom, že v spoločnosti pracujú nie len kvalifikovaní, ale predovšetkým sebavedomí zamestnanci, ktorí dokážu s prehľadom a ľahkosťou riešiť každodenné úlohy, zvládať prekážky a plniť ciele v súlade s politikou a filozofiou firmy. Jedným zo základných predpokladov úspešných zamestnancov je schopnosť efektívne komunikovať.
Cieľová skupina
Kedy je vhodné zvoliť tréning Asertívnej komunikácie?
ak maté na pracovisku časté konflikty a nezhody a potrebujete zlepšiť
tímovosť a kooperáciu
ak sa vaši zamestnanci, obchodníci, manažéri nevedia vhodným spôsobom
presadiť
ak potrebujete zvýšiť predaj, ziskovosť firmy, zlepšiť image firmy
prostredníctvom ľudských zdrojov
ak potrebujete prebudiť záujem, inšpiráciu a nadšenie zamestnancov
vykonávať efektívne svoju prácu v súlade s cieľmi a filozofiou
spoločnosti
ak potrebujete zvýšiť sebavedomie zamestnancov a budovať tak sebavedomú,
úspešnú spoločnosť
Čo je to asertívna komunikácia?
Konflikty sú neoddeliteľnou súčasťou života. Často si ich vytvárame sami svojim myslením, svojim správaním. Až v 90-tich % je dôvodom rôznych nezhôd a konfliktov v pracovnom i sukromnom živote nevhodná komunikácia. Tým, že zvládnete a budete používať asertívne techniky v komunikácii, môžete si svoj život do veľkej miery spríjemniť. Byť asertívnym neznamená konflikty ignorovať a negatívne pocity v sebe potláčať, byť asertívnym znamená konflikty vhodným spôsobom riešiť a to tak aby obe strany odchádzali spokojné a bez pocitu viny. Techniky asertivity nestačí teoreticky ovládať, je potrebné si ich osvojiť a prijať ich do takej miery aby sa stali samozrejmou súčasťou vášho života. Pretože asertivita rozvíja úctu k druhému, sebavedomie a skvalitňuje život. Ako prebieha tréning asertívnej komunikácie?
Po krátkom motivačnom interaktívnom úvode a vysvetlení podstaty štýlov správania sa ľudí a jednotlivých asertívnych techník, nasledujú názorné ukážky a následný nácvik jednotlivých techník. Súčasťou tréningu je riešenie konkrétnych situácií a problémov samotných účastníkov tréningu.
Počas tréningu sa používajú interaktívne metódy zamerané na riešenie problémov z praxe účastníkov, inscenačné metódy, hranie rolí, modelové situácie, ktoré umožňujú okamžité prepojenie teórie s praxou. Účastníci sú vysoko motivovaní, pretože môžu nové poznatky ihneď využiť v praxi. Projekt vzdelávania zahŕňa
analýzu vzdelávacích potrieb – dotazník a úvodnú konzultáciu
potrieb a stanovenie cieľov
prípravu plánu a obsahu vzdelávania presne podľa požiadaviek
objednávateľa
samotný tréning
záverečnú správu a hodnotenie progresu jednotlivých účastníkov
odporúčanie k ďalšiemu postupu
certifikát o absolvovaní
Dĺžka trvania tréningu
odporúča sa 14–16 hodín (2 dni), ale záleží to od konkrétnych cieľov a požiadaviek objednávateľa
Nechceme vás a vašich zamestnancov učiť a poučovať, ale prebudiť to čo je vo vás ukryté.