Detail kurzu

Efektívna komunikácia pre prax

Global Education Centre, Košice

Popis kurzu

Úspešné spoločnosti už dávno pochopili, že úspech každej firmy je postavený na tom, že v spoločnosti pracujú nie len kvalifikovaní, ale predovšetkým sebavedomí zamestnanci, ktorí dokážu s prehľadom a ľahkosťou riešiť každodenné úlohy, zvládať prekážky a plniť ciele v súlade s politikou a filozofiou firmy. Jedným zo základných predpokladov úspešných zamestnancov je schopnosť efektívne komunikovať.

Cieľová skupina

V čom spočíva umenie komunikácie?

Ľudia si často myslia, že ten kto má dar reči, ovláda umenie komunikácie. Vedieť rozprávať nemusí vždy znamenať , že vieme komunikovať. Komunikácia nie je iba o rozprávaní, komunikácia je do veľkej miery o počúvaní. A práve v schopnosti počúvať sa skrýva tajomstvo získania dôvery.

Komunikácia to nie sú iba slová a vety, ktoré vypúšťame z úst. Komunikácia to je aj to ako to povieme a predovšetkým, to čo prezrádza naše telo v súvislosti s tým čo hovoríme. Dôležitou zložkou efektívnej komunikácie je neverbálna komunikácia. Čo je to neverbálna komunikácia?

Komunikovať môžeme aj bez slov, už tým ako stojíte, ako sa tvárite vysielate signály o tom ako sa cítite, aký máte vzťah k človeku s ktorým komunikujete, aj to aký máte vzťah k téme, ktorú preberáte. Z neverbálnej komunikácie získate až 70% informácií o tom ako sa cíti osoba s ktorou komunikujete. Aby bola komunikácia presvedčivá potrebujete zosúladiť to čo hovoríte s tým čo o vás prezrádza vaše telo. Prostredníctvom neverbálnej komunikácie môžete potvrdiť, ale aj vyvrátiť to čo hovoríte pomocou slov, spochybniť váš prejav, alebo naopak urobiť ho dôveryhodným.
Kedy je vhodné zvoliť tréning efektívnej komunikácie?

ak potrebujete na pracovisku budovať tímovosť a kooperáciu
ak potrebujete aby vaši zamestnanci, obchodníci, manažéri presvedčivejšie komunikovali v rámci firmy, alebo navonok, vedeli vhodným spôsobom potvrdiť povedané neverbálnym a vokálnym prejavom, dokázali rozlišovať neverbálne signály a usmerňovať rozhovor požadovaným smerom
ak potrebujete rozvíjať schopnosť vystúpiť pred väčšou skupinou ľudí, pripraviť sa na prejav, školenie, poradu, prezentáciu seba alebo firmy
ak potrebujete zvýšiť predaj, ziskovosť firmy, zlepšiť image firmy prostredníctvom ľudských zdrojov
ak potrebujete aby si vaši zamestnanci vedeli získať dôveru klientov a budovať tak dlhodobé obchodné vzťahy
ak potrebujet aby vaši zamestnanci získali kontrolu nad obchodným rozhovorom a dokázali vhodným kladením otázok získať informácie o požiadavkách a potrebách klienta
ak potrebujete zvýšiť sebavedomie zamestnancov a budovať tak sebavedomú, úspešnú spoločnosť

Ako prebieha tréning efektívnej komunikácie?

Po krátkom motivačnom interaktívnom úvode a vysvetlení podstaty techník efektívnej komunikácie (aktívne počúvanie, poskytovanie a prijímanie spätnej väzby, umenie kladenia otázok), nasledujú názorné ukážky a následný nácvik jednotlivých techník efektívnej a neverbálnej komunikácie. Súčasťou tréningu je riešenie konkrétnych situácií samotných účastníkov tréningu.

Počas tréningu sa používajú interaktívne metódy zamerané na riešenie problémov z praxe účastníkov, inscenačné metódy, hranie rolí, modelové situácie, ktoré umožňujú okamžité prepojenie teórie s praxou. Účastníci sú vysoko motivovaní, pretože môžu nové poznatky ihneď využiť v praxi. Projekt vzdelávania zahŕňa

analýzu vzdelávacích potrieb – dotazník a úvodnú konzultáciu potrieb a stanovenie cieľov
prípravu plánu a obsahu vzdelávania presne podľa požiadaviek objednávateľa
samotný tréning
záverečnú správu a hodnotenie progresu jednotlivých účastníkov
odporúčanie k ďalšiemu postupu
certifikát o absolvovaní

Dĺžka trvania tréningu

Odporúča sa 14–16 hodín (2 dni), ale záleží to od konkrétnych cieľov a požiadaviek objednávateľa

Nechceme vás a vašich zamestnancov učiť a poučovať, ale prebudiť to čo je vo vás ukryté.

Hodnotenie




Organizátor